SELAMAT DATANG KE ZON MEMBACA

Sunday, 26 February 2012

♥ AMBOI,CANTIKNYA BAHASA!!! ♥

Views
ASSALAMUALAIKUM

 hari ini Zierah geram+marah=mendidih tahap dewa sekali..kalu disukat dengan termometer boleh pecah termometer tuh..mana taknya suhu lebih daripada 100 darjah celcius..dalam kes Zierah ini,suhunya 200 darjah celcius..200 okey!!huh!! sabar Zierah,sabar..

nak tahu kenapa Zierah marah2 macam singa??ok,ceritanya macam ni..pagi tadi Zierah pergi lar keje kat koperasi sekolah tuh..macam biasa dalam pukul 9.30 pagi sebab budak-budak form1 dan form2 rehat pukul 9.40 pagi..nak dipendekkan cerita,datang seorang budak lelaki ini..nampak macam budak baru,form 2 kot..dalam hati Zierah kata,"ni mesti buat hal kat sekolah lama nih"..katakanlah budak itu namanya KARAK-->ini loghat ganu (maksudnya BURUK) sesuai lar weh dengan perangainya..hahaha!!


si budak karak ini pun berkata dengan suara merdunya,"nak tali leher se!!"--->maksudnya dia nak tali leher satu..macam lar aku ini pekak binti badak..nak tempik-tempik,apa kes!!..dah lar mari lambat lepas itu potong barisan budak-budak lain..kurang asam sungguh!!


Zierah pun tak layan lar kemahuannya tuh..kesian ke budak-budak lain yang beratur lama dulu daripada dia..Zierah layan lar budak-budak lain dulu..tiba-tiba,dia pun menjerit.."lembat sungguh lar!!dari tadi nak tali leher!!..amboi,sopan-santun sungguh dia nih..bahasa pun perrggghhhh!!!cantik molek..


dengan hati membara,Zierah pun ambil tali leher letak depan si karak tuh..lepas itu,dia pun lepar duit RM10 dengan megah+gong badaknya..amboi,kurang ajar betul budak ini..Zierah pun pergi ambil duit bakinya..lepas itu,Zierah pun lepar balik duit bakinya macam mana dia buat tadi..ha,puah hati aku..huahahaha!!! tapi,dia pun kata,"mung dop pandai nak bagi molek??"..wah panggil aku ni mung yer..Zierah pun bidas balik,"doh bakpe mung dop pandai nak bagi molek ke aku??"..kan tubik aku mung tuh..eee,rasa macam nak tubik koperasi tuh pahtu nak tampar rasa kecomelan mukanya..mujur si karak tuh blah dulu..baru umur sejagung,kurang ajar..aku nih lebih tua dari mung..jaga lar sikit bahasa dan kelakuan tuh..tak pun guna lar panggilan saya awak ke..dop glegok  sikit hati eh..


 
# prinsip Zierah senang je..kalu orang cakap molek dengan Zierah,Zierah cakap molek dengan dia..bak kata pepatah ciptaan Zierah-->buat baik berpada-pada,kalu orang buat jahat kita balas lalu..bhahahaha!!!walaupun muka Zierah nih orang kata bekeng tapi hati ini baik tau..acecece~hanya orang yang rapat je dengan Zierah tahu macam mana Zierah..

p/s: siap-sedia lar budak tuh..kalu kurang ajar lagi,lebih dahsyat lagi yang akan menanti anda..hahaha!!


♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Zierah Hasan ! Like Kalau Suka ! ♥

6 bunga dan kumbang:

Ain GreenChubby said...

sabar zierah...sabar itu suku drpad iman..eh setengah drpd iman ^_^

~♥ Zierah Hasan ♥~ said...

@Ain GreenChubby abih sabar da tuh cik ain..ahaha,separuh drp iman lar dear :)

Muhamad Azam said...

Follow here.. hehhe nice entry sabar2

~♥ Zierah Hasan ♥~ said...

@Muhamad Azam thanks,nice?? ahahaha,da abih sabar dah tuh..kih3 :D

Wanieys Hashim said...

Budi bahasa kan budaya kita kan kan kan heheee...sabar yer

~♥ Zierah Hasan ♥~ said...

@Wanieys Hashim ya,betul tuh akak wanieys..ok :),tq akak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...