SELAMAT DATANG KE ZON MEMBACA

Saturday 29 June 2013

♥ PART 1 ♥

Views
ASSALAMUALAIKUM

Seperti yang dijanjikan dlm entry sebelum ini,dengan penuh semangat wajanya hari ini aku akan menunaikan janji-janji itu..ok,untuk part 1 aku akan ceritakan pasal first time aku jejak di Matrik Pahang ( KMPh ) dan juga roommate aku..

Pada hari pendaftaran batch aku memang menguji kesabaran..sebab ape ? sebab jem kaya oittt..bayangkan masa batch aku tuh student yang yang betul-betul confirm nak study KMPh hampir 3000 org..sorang student datang 2-3 buah kereta,mana tak jem..tapi,tapi aku datang daftar naik sebuah kereta je eh..abang aku pun naik hot sebab tersangkut dalam jem dari pukul 11 pagi hingga 3 petang..dalam 4 jam kot,dengan aku pun naik hot..hot sebab ape ? sebab dengar dia bleber..pot pet pot pet..adoi,sabar jela..opppsss,maaf yer abang terngumpat sikit aje..hehehe

Masuk je dalam kawasan matrik terus buat aku semangat dan bangga sebab aku diterima jadi sebahagian warga KMPh..Alhamdulillah,kemudahan-kemudahan yang disediakan oleh pihak kolej semuanya okey..mini market ada,bakery ada,kedai buku ada,cc ada,kedai top up ada..kedai fotostat pun ada..memang untung giler sape-sape yang ditawarkan ke KMPh..serius tak tipu ! Lecture sana pun baik dan muda lagi..diorang sekepala dengan student tapi awas ! diorang akan jadi raksasa kalau assignment atau kerja tutorial tak siap..






# permandangan di tasik

# kat sini ada makmal sains,dewan kuliah besar dan kecil


 # depan sanaaaaa tuh perpustakaan


Lepas selesai daftar dan dapat kunci bilik,aku terus masuk ke bilik..mujurlah bilik aku tuh aras satu,kalu aras tiga tak ke pengsannya aku..satu bilik 4 orang,kira okey lar tuh..setiap sorang ada almari sendiri,meja study sendiri,rak buku sendiri..serba-serbi sendirian berhad..

Meh aku kenalkan roommate aku yang pertama..jeng jeng jeng !

 # sorry nad,crop gambar ni..sebab mek nad nampak comel,hehe

Nama glamour dia mek nad..hahaha,saje je aku letak mek depan..sebenarnya nama comel dia nadhirah..secomel dengan orangnya kan ? Nad ! jangan perasan yer,hehehe..nad ni budak akaun..kiranya bakal akauntan lar nih..tempat tidur dia ni sebelah aku je ha..tiap-tiap malam sebelum tidur,aku sokmo tengok muke comel dia..boleh hafal dah taik lalat dia kat mana,jerawat baru dia kat mane..opppss,sorry mek nad..hahaha ! Nad ni anti sangat kalu aku cakap ganu sebab dia tak faham..Al maklumlah nad ni duduk Pahang..kalau dia tak faham,dia senyum jela..tapi lama-lama dia faham sebab tiap-tiap hari aku dengan roommate aku cakap loghat ganu..nak wak gane ambe ni anak jati ganu..


# jangan cuba-cuba nak ngorat eh..da berpunyaaa..

Yang ni namanya Yana..Asal dari Pahang tapi pernah belajar di Ganu..Budak sains,modul 2..Modul 2 ni sama dengan sains fizikal lar..untuk modul 2 ni,subjek yang kena belajar ialah math,physics,chemistry dan science computer..bakal engineer lar nih..kalu time nak kuiz atau exam,aku study dengan dia lar..gaduh pun dengan dia..gurau pun dengan dia..Soyah ni suka sangat kacau aku tiap-tiap masa..dia kata kalu tak kacau aku 1 hari tak sempurna hidup dia..kalu aku marah dia kacau aku,dia konfem wak keluar ayat sedih macam ni, “zirah,lepas nih mesti mung rindu aku..rindunya yana ! “ ..

# rasa-rasa muka budak ni ada tak iras dengan datuk siti nur haliza ?
 Ni roommate aku sorang lagi duduk Ganu..namanya Hajar..dia ni pun budak akaun..mek jar ni hebat giler..malam-malam orang lain duk study tapi dia buat rilek buat peace je..result exam mek jar ni gempak sokmo..aku dengan roommate aku jeles tengok dia..sumpah jeles ! Mek jar ni rajin orangnya..lepas abih kuliah,dia salin balik nota-nota yang dia tulis masa dalam kuliah tadi..katanya biar ingat sikit kuliah tadi lecture ajar apa..ha,tu lar rahsia kejayaannya..take note cepat ! satu lagi,nyanyi pun dia boleh..


Roommate aku ni sumenya sekepala dengan aku,giler-giler sikit..kadang-kadang gaduh tuh pernah lar jugak tapi tak lar sampai bertumbuk..sekejap je gaduh,lama-lama baik semula..dengan diorang lar aku ceritakan masalah aku,diorang cerita masalah diorang kat aku..kami gembira sama-sama,sedih sama-sama,jatuh dan bangun sama-sama..terima kasih kawan ! Aku harap persahabatan kita kekal sampai bila-bila..tipu lar kalu aku tak rindu korang sume..Sumpah rindu giler korang sume ! *rindu kat aku dop ?














♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Zierah Hasan ! Like Kalau Suka ! ♥

5 bunga dan kumbang:

Yuyu Ashari said...

best kan zaman kat matrik ? btw yuyu ex-matrik johor :)

Z said...

@Yuyu Ashari yup ! best giler,sekarang ni rindu nak masuk matrik semula..hehe,owh..kita ni sama-sama dari produk matrik yer..hehehe

Natalia Ibrahim said...

KMPh jugaaaaa wah mmg ikut jejak akak lah ni lps matrik msuk puncak alam course yg sama pulak tu

Unknown said...

hai kak..sye pun student kmph... akak sekarang dah keje ke atau masih belajar dlm bidang OT? klu dah belajar bole tak share pembelajaran yang akak sendiri alami.. klu dah keje bole tak share mcm mana nk dpt keje tu..peluang senang tak ?? pengalaman keje akak mcm mana??... thank kak..

Z said...

@nurul hanihai hani..akak masih lagi belajar, dh tahun akhir da..sekarang ni tgh praktikal di hospital raja perempuan zainab II, kota bharu, kelantan..panjang jugak nih nk bercerita tuh..apa kata hani add fb akak (Hazirah Hasan)..then, nnti akak bercerita yg panjang tuh..hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...