SELAMAT DATANG KE ZON MEMBACA

Tuesday 23 July 2013

♥ DUIT LAMA ♥

Views
  ASSALAMUALAIKUM

Masa kecik-kecik dulu,aku ternampak arwah abah aku letak sesuatu dalam kotak harta karunnya..dalam hati, " wah,mesti duit abah banyk ni.." hehehe..dan semalam aku ternampak lar kotak tuh duduk comel lottey dalam bilik aku..mungkin mak aku kut letak dalam bilik..ok,abaikan..aku pun try lar buka kotak tuh,nak tahu ada apa dalamnya..mana tahu ada emas tongkol ke,hahaha.. # berangan je lebih aku nih

#  kotak harta karun ajaib arwah abah

dengan semangat berkobar-kobar,buka punya buka rupa-rupanya dalam tu ada duit lama..sama ada dalam negara mahupun luar negara..oh,ini rupanya hobi arwah abah aku..simpan duit lama,hohohoho

kebanyakannya aku tak pernah tengok apatoh lagi nak sentuh..aku pun tak lahir dan tak wujud lagi masa duit tuh ada..


# nampak tak berlakunya kecarikan di situ dek kerana dimakan oleh anai-anai..mujur sempat diselamatkan oleh abah,kalu tak da lama innalillah duit ni..hahaha..

duit ni digunakan dalam sekitar tahun 1959..tapi yang peliknya sebab apa ada british borneo ?? bukan ke kita dah capai merdeka masa tahun 1957..


# aku tak tahu tahun bila guna duit ni..tapi yang pasti gabenor muda masa tu,hehehe





# TUNKU ABDUL RAHMAN,25 TAHUN MERDEKA

# TUN ABDUL RAZAK,RANCANGAN MALAYSIA KETIGA


# PERGGHHH ! DUIT SYILING 5 HINGGIT..TERUJA SEKEJAP

semua kat atas duit Malaysia zaman-zaman dahulu kala..meh,kita tengok negara lain pulok deh





 


































P/S : duit ni kena simpan sebab nak tunjuk ke anak cucu nanti,hehehe


♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Zierah Hasan ! Like Kalau Suka ! ♥

1 bunga dan kumbang:

P#eoniX said...

minat sungguh kumpol duet lama...kalau diteruskan x der lah pupus...hehheehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...